10 Szabály Garbadtól, avagy Hogyan Nyerjünk Csatákat

Sziasztok!

Az alábbi cikket Garbad nevű, az NA szerveren nagyhírű játékos írta; mi pedig lefordítottuk Nektek. Jó olvasást hozzá!


Nemrég visszatértem a World of Tanks-hez egy kétéves pihenő után, és az elmúlt időben próbáltam leporolni a tudásomat. Ez az irományt azért írtam össze, hogy adjak egy jól követhető szabályrendszert, amellyel segíthetek megnyerni a csatákat.

1.) Légy udvarias, légy profi!

Mielőtt rákattintanál a Csata gombra, csináld meg a házifeladatod! Legyen megfelelően felszerelve a tank és legyen benne jó legénység. Nézz utána a gyakori ellenfeleidnek, és tanuld meg a gyengepontjaikat.

Tanuld meg az alapvető játékmechanikai elemeket, különösen a láthatósági rendszert, és a páncél szögelését. Tanuld meg, mely tankokat tudsz megfélemlíteni, és melyeket kell elkerülnöd. Tanuld meg, mire képes a tankod. Tudsz vele 400m-ről biztonságosan snipeolni, felderíteni? Jól használható álcaképességed van? Tudsz hulldownozni?

2.) Legyen terved.

A legtöbb játékos csak kiválaszt egy oldalt és arra megy. Ez nem terv.

Egy jó terv két részből áll:

  1. Kell egy cél, ami előnyhöz juttat, hogy megnyerd a csatát.
  2. Kell találni egy módot, hogy megvalósítható legyen.

A World of Tanks-ben a legtöbb pálya folyosós kidolgozású, és mivel sok tank van egy helyen egy ilyen kicsi pályán, a flankelés és hasonló taktikák a játék első részében általában nem lehetségesek. Ez azt jelenti, hogy a játék elején a következőkkel lehet próbálkozni: elkezdeni faragni az ellenfél erejét kedvező HP cserével, és kiosztani egy-két ingyen sebzést alkalomadtán.

Ha Unikum játékosként hátul kempelsz, akkor a csapattársak is azt fogják csinálni. Ha viszont megkaparintasz egy fontos pozíciót a mapon, akkor menni fognak segíteni a csapattársak, és magukhoz képest hasznosan fognak játszani.

Ahogy kialakulnak az összecsapások, úgy a pályán is megjelennek üresen hagyott pozíciók, amiket kihasználva lehet támogatni a kisebb ütközeteket. Itt válnak igazán fontossá a gyors tankok, amelyek könnyen tudnak fordítani egy csata állásán.

A csaták nagy többségében a tervem a következőképpen alakul:

  • A játék elején a pálya közepére megyek ingyen sebzést szerezni és megbolygatni az ellenfél csapatot. Ez tipikusan felderítést és álca mögüli orvlövészkedést jelent.
  • Utána igyekszem támogatni a legfontosabb pályarészt, ideális esetben flankeléssel. Ez általában azt jelenti, hogy direktben rámegyek az ellenfélre, és ezzel elveszítem a HP-m jelentős részét.
  • Amint az oldalt megnyerted, a csapattársak tovább mennek a pálya egy másik szegletébe. Itt általában felderítek, vagy megölöm a bázison kempelő TD-ket.
  • Ahogy az ellenfél csapat összeomlik, megsemmisítem a maradék hőst és az artykat.

3.) Legyen “B” terved, mert az első általában nem működik

Egy másik fontos része a tervezésnek, hogy képes legyél alkalmazkodni a körülményekhez.

Ha felderítesz, gondolj ki már előre egy menekülési útvonalat. Ha túlerőben van az ellenfél egy oldalon, a terület feladása közben próbáld lőni az ellenfelet. Ez elég trükkös lehet és gyakorolni kell, de egy-két jól  és jókor leadott sebzéssel késleltetheted az előre nyomulást, és újra előnyhöz juttathatod a csapatodat.

4.) Döntsd el gyorsan, hogy elég agresszív legyél-e

A legtöbb játékos ebben a játékban csak elmegy valahova, és várja, hogy történjen valami. A jó játékosok tudják, hogy a győzelem rajtad áll, és az óra ketyeg.

Gyakran úgy érzem, hogy minden csata számomra egy kihívás, hogy tudok-e annyi pozitív dolgot hozzátenni a csatához, hogy ráerőltessem a csapatomra a győzelmet, mielőtt még indokolatlanul meghalnának.

Nem ülhetek ölbe tett kézzel, 2.000 sebzéssel boldogan; hanem döntően befolyásolnom kell a játékot, mielőtt a dolgok elkezdenek rosszra fordulni.

5.) Tartsd melegen az ágyút

Egy bölcs úriember egyszer azt mondta: “Ha épp nem lősz az ágyúval, vagy épp nem mozogsz olyan helyre, hogy lőni tudj, akkor valószínűleg valamit rosszul csinálsz”. Ha folyamatosan tudsz lőni, akkor definíció szerint jó eredményeket érsz el; ezek az eredmények pedig előnyösen hatnak a csata végkimenetelére.

Minden csapattagnak aktívan részt kell(ene) vennie a csatában: lőni, mozogni pozícióba, flankelni. Sosem szabad 30 másodpercnél tovább egyhelyben állnod, és várni, hogy valaki elédálljon, akibe belelőhetsz. Ez azt jelenti, hogy nem állsz a bázison és “véded azt”.

Csakúgy, mint a fociban, ha az akció az ellenfél kapuja előtt zajlik, akkor a védők előrefutnak beadni és támogatni; mégis védekezően játszanak az ellenfél támadói és a saját kapu között. Ugyanígy a WoT-ban is, a védekező TD-knek közel kell lenniük, hogy lőni tudjanak a frontvonalra, mégis biztonságosan vissza kell érniük a bázisra, ha foglalják.

Teljesen egyszerű az elgondolás. Gondolj csak bele, milyen könnyen megsemmisít 6 tank 3 másikat, miközben a többi tank valahol máshol (hátul) van. Ha azok a tankok ott lettek volna az akció középpontjában, akkor máris nem 6 v 3-ról beszélünk.

Ha nem tudod, mit csinálj, menj oda, ahol a többiek vannak, segítsd őket közösen előrejutni.

6.) Mozogj el a támadódtól – a távolság a barátod

Amikor tüzet nyitnak rád, az első ösztönödnek annak kell lennie, hogy visszamozogsz, és beszögeled a tankodat. Néha meglepődök, hogy már 2-3-szor meglőttem az ellenfelet és csak ezután kezd el visszatolatni. Egyszerűen meghátrálni, ha meglőnek, sok életerőt meg tud spórolni, amit utána okosabban is el lehet költeni.

7.) Használj fedezéket és rejtőzködj

Továbbá ne hajts bele a nehéz tankoddal egy mocsaras árokba. De komolyan.

8.) Flankeld az ellenfeled, védd a sajátodat

Egyik tank vagy tankok csoportja sem tudja elviselni a hosszú ideig tartó kereszttüzet. Két tankcsoport oda-vissza tud peek-a-boozni egymással, kevés sikerrel… aztán megjelenik egy közepes tank az egyik csoport mögött, és hirtelen vége a dalnak.

Tehát az egyik legfontosabb feladatodnak annak kell lennie, hogy flankelési lehetőségeket csinálj. Ahogy korábban is említettem, ez leginkább a csata közepén-végén válik egyszerűbbé.

A másik oldalról pedig meg kell tudni szüntetni az ellenfél flankelési lehetőségeit. Ezt elég könnyű felismerni – ha az ellenfélnek van egy könnyű vagy közepes tankja, aki próbálkozik betörni egy ponton, semmisítsd meg. Azokkal a tankokkal akik snipeolnak, vagy akik a heavykkel szemtől szembe harcolnak, nem érdemes foglalkozni.

9.) Csalj mindig; nyerj mindig. Az egyetlen unfair csata az, amit elveszítesz.

Használj minden olyan eszközt, amely segít nyerni. Spammelj goldot bőkezűen, főleg néhány tankon. Brutalizáld a Tier 6-osokat a Defendereddel. Játssz Szakaszban, és toljátok le együtt a kört.

Minden olyan, a szabályokba beletartozó dolgot használni kell, amit lehet.

10.) A játék végén senkit nem érdekel a WN8-ad, a DPG-d, vagy a Statisztikáid.

Kapcsold ki a statisztika mutatóidat. Komolyan. Ne a színed, a DPG-d vagy a WN8-ad érdekeljen. A Stat-fetisizmus nemcsak elrontja a játékélményt, de csak rosszabbul fogsz játszani tőle.

A World of Tanks egy csapatjáték. Más játékokhoz hasonlóan vannak, akik istenítik a nagy számokkal rendelkező játékosokat.

A probléma ezzel a felfogással az, hogy olyan csapatok játszanak a játékban, ahol 15 játékos a lehető legtöbbet akarja sebezni, függetlenül a képességeitől, és leszarva a csata végkimenetelét. Mindemellett a másik csapat, ahol a játékosok jobban odafigyelnek a védelemre és a helyes döntéseket hozzák a csatában, mindig nyerni fognak!

A jelenlegi metában a csapatjáték igen ritka, mivel a csapatjáték nem mindig vezet kiemelkedően magas csatánkénti sebzéshez. Viszont lehetőségeket teremt.

A World of Tanks-ben nem a csatánkénti átlagsebzésed miatt leszel jó játékos. Legyél az a játékos, aki a támadást vezeti, aki felderít, aki flanking lehetőséget teremt, aki lebunyózza a nehéz tankokat a fontos helyeken. A Win Rate-ed (és a képességed, hogy könnyen megnyerj további csatákat) az egekbe szökik!

Hirdetés

Oldalunk fenntartási költségeit elsősorban Hirdetésekből fedezzük. Köszönjük, ha egy kattintással támogatsz minket!

5 Hozzászólás Érkezett

  1. _sas_552_ szerint:

    Nos igen. Sok hasznos dolgot megtudtunk viszont van egy óriási külömbség. Ugye az NA szerveren csak ANGOL anyanyelvű illetők játszanak (döntő többségben). Nállunk viszont miket olvasunk a csata elején? “KTO PL” “GUTEN TAG” “HELLO EVRYBODY” “SZIASZTOK”…. Csak hogy párat említsek. A nyelvi korlátok miatt van valószínűleg az hogyha megnézzük a 2 szerver átlag statisztikáját akkor az NA szerver átlaga jobb. (Persze mindenhol vannak olyanok akik 10k csata mellet 200 wn8 al rendelkeznek de ez teljesen más téma.)

    1. Forma szerint:

      Te is a wn8-at hajtogatod…olvastad,…nem az a lényeg…de már is azzal jössz…ez itt a gond

  2. haralambusz szerint:

    Látszik hogy a cikk irója is csak “op” tankokkal játszik, mert az egész témát úgy közelíti meg hogy nem kenpelős td-ben vagy lassú nehézben szenved, ne adj isten artyzik hanem csak és kizárólag gyors med vagy light. Aki meg nem azokkal játszik annak ezek szerint nem lehet öröm a játék mert az általa javasolttól eltér? Mondhatnám azokkal szerinte azokkal nem lehet csatát nyerni 🙁 csak akkor mi lenne ha mindenki lightozna meg medezne?

    1. MrNagyarc szerint:

      Szerintem nem csoda, hogy így közelíti meg a dolgot. 😀 Ha körbenézel, észreveszed, hogy a körülötted lévő erősebb játékosok gyorsabb tankokkal játszanak. Ezekkel kihívás játszani, ezekkel igazán összetett egy csata. Gondolkozni kell velük, flankelni, spotolni, kis pen miatt tudni a gyenge pontokat stb. Egy jobb játékos tartja azt az elvet, hogy ebben a játékban a sebesség dominál és a csatáiban (valamint tankállományában) erre épít. Random csatákban nem lelem én sem örömömet a heavyzésben. Nagy páncél, hatalmas sebzés, pen? Kinek kellenek hasonló, torz csalfaságok? 😀 Az artyk más tészta. Ők nem is ezzel a játékkal játszanak… Alkalmazkodni kell hozzájuk, nem játszani velük (kappa)… 😀 Egyébként is most jön az arty nerf, és alkalmazkodni is könnyebb lesz, valamint a velük játszó játékokos mennyisége is csökkenni fog, szóval könnyebb dolgunk lesz. 😀 És ne merje nekem senki azt mondani, hogy az artyk a heavyket fókuszálják… Az lenne a dolguk! De ők nem.. 😀 Sok sikert a csatamezőn!

  3. Reiner Imre szerint:

    Szerintem egy rendes játékmenetet írt le, azért kell a könnyű és közepesek mellé a nehéz tank is, hiszen azok biztosítják a csatában a háttér támogatást vagy a fedezéket, A könnyű és közepesek pedig a spottolást és az ellenfél körbetáncolásával a zavart keltik az ellenfél soraiban és lehetővé teszik a nagy tűzerejű tankoknak a pontosabb és hatékonyabb találatot. Szerintem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..