Bottom Tier – Mit Tegyek?

Az alábbi írás egy Kolni által írt Wotlabs Forum bejegyzés első felének tükörfordítása. A szerző eredeti gondolata az volt, hogy ír néhány hasznos tanácsot a játék jelenlegi metájához; a cikk első fele arról szól, hogy hogyan érdemes alsó Tierben játszani +2-es MM-mel.

Ha nem ismeritek Kolnit, három gyors számadattal jellemeznénk: 6331 overall WN8, 66,13% overall győzelmi arány és ~70 milliós bejegyzés-népszerűség a Wotlabs fórumon.

Bottom Tier – Mit Tegyek?

Igazából egyértelmű. Először is, pontosan tudnod kell, hogy milyen kiemelkedő tulajdonságai vannak a tankodnak, és hol kell harcolnod, hogy ezeket kiaknázd. Ez egy olyan dolog, amit idővel meg lehet tanulni, majd pedig át lehet ültetni a gyakorlatba. Elemezd az ellenfél csapat felállását, és saccold meg, hogy merre fognak menni. Nagyon sokan játszottak ezzel a játékkal az évek során, úgyhogy némi intuíció ki kellett, hogy alakuljon, különösen az egyértelmű pályákon.

Ott van például El Halluf vagy Erlenberg, itt teljesen egyértelmű. Nem tudod a pontos sarkot, de be tudod saccolni a szektort, ahol jönni fognak; mivel vagy a pálya metának, vagy a tankjuk erősségének megfelelően fognak játszani. Ha ezt tudod, akkor tudod azt is, hogy bizonyos pontokon mi fog történni, még mielőtt megtörténik; és fel tudod mérni, hogy mennyire legyél agresszív, anélkül, hogy túltolnád.

Tier 8-as tankként 10-esek között ez különösen fontos, mivel a lehetőségeid azon kívül, hogy a második vonalból lövöldözöl, elég korlátozottak. Így ha tudod, hol alakulnak ki az összecsapások, akkor lehetőséged van időben odaérni, és kihasználni a helyzetet.

Azonban mivel senki sem tökéletes, és ez a folyamat sok gyakorlást igényel, ezért sokszor tévedni fogsz az ellenfél játékosaival, vagy épp a saját csapattársaiddal kapcsolatban. Ezért a következő fontos képesség, amit el kell sajátítanod, az a terveid gyors újragondolása. Tudnod kell, hogy mi a célod, és hogyan valósítsd meg, azonban a dolgok könnyen rosszra fordulhatnak, ezért tudni kell újratervezni a szituációtól függően.

Szerencsére ez egyre könnyebb és könnyebb lesz a meccs előrehaladtával, mivel egyre több és több információt kapsz a minimapról. Nagyon ritka az, amikor 2-3 percnél tovább cselekedsz az eredeti terved szerint, ugyanis általában valami változik, ezért át kell gondolni az eredeti tervet. Még ritkább az, amikor végig tudod csinálni az eredeti elgondolásodat.

A makacsság és a mohóság nagyon könnyen megöli a potenciált a játékodban. Ha a helyzet nem látszik kedvezőnek, miért rohannál egyenesen bele? Ez sakk, nem pedig CS:GO. Annak az esélye, hogy lehozol egy 1 vs. 5 szituációt, annyira alacsony ebben a játékban, hogy jobb nem csinálni semmit, mint valami végzeteset cselekedni; főleg, ha az ellenfél tankjai erősebbek a Tiédnél.

A játék annyira felgyorsult az elmúlt évben, hogy véleményem szerint az átlag játékidő simán csökkent 45 másodperccel (akár 1 egész perccel is), azonban még így is rengeteg lehetőséged van átgondolni a tervet, ha a helyzet úgy adódik. Ezért nem működik a teljesen agresszív játékstílus, mert egyszerűen vakon mész bele az ellenségbe. Természetesen egy olyan helyzetben, ahol az ellenfél sokkal erősebb, ott sokkal passzívabban kell játszani, mivel egy apró hiba is végzetes lehet.

Vegyük a 110-et példának; egy olyan tank, ami nem valami erős a saját Tier-jében.

Alsó Tier, 3-5-7, Serene Coast, déli kezdőpont.

Teljesen hasztalan vagy, igaz? Nem ütközhetsz meg a nehéz tankokkal a félszigeten, mert nincs elég átütésed, a C1 pedig egy lutri (ezért is nem megyek újabban oda, akármilyen tankkal vagyok). Egyik oldal sem ideális a tankodnak. Még mindig a C1 tűnik a használhatóbbnak, de a közepes tankok könnyedén felülmúlnak mind mobilitásban, mind pedig DPM-ben. Szóval, ha megnyerik az oldalt, akkor arra mentél, de nem tettél hozzá semmit; ha pedig bebukják, akkor már nem tudsz visszajönni, és az ellenfél darál be – miközben szintén nem sokat tettél hozzá.

Az, hogy előálljon az a ritka helyzet, hogy tudod használni a páncélodat, megtörténhet, de elég ritka – tényleg meg akarod ezt játszani? Persze, hogy nem. Maradj passzív. Én általában a piros vonalon kempelek a TD-kkel. Mivel nem tudok kellőképpen hozzájárulni egyik oldalhoz sem, így próbálok néhány ingyen lövést beadni és gondolkodom, hogy merre tovább.

Hol nyer a csapat, és melyik oldalt fogja elbukni? 2 perc eltelte után sokkal tisztább lesz a kép, és több lehetőséged is megnyílik. Ezen a ponton általában lemegyek a gödörbe, eddigre azonban a csapatom általában megnyeri a C1-et. Így lemaradtam egy csomó sebzésről, azonban itt olyan pozícióban vagyok, ahonnan fel tudok zárkózni a csapathoz. A TD-k pedig tudják lőni az én felderítésemet, vagy a közepes tankokét.

Ezután már jó helyen vagy ahhoz, hogy a maradék tankot el tudd takarítani. Lehet, hogy nem lesz egy kiemelkedő kör 2000 sebzéssel, de Tier 8-as tankkal 10-esek ellen még ez is bőven több, mint a semmi. Személyesen ki tudom jelenteni, hogy hosszú távon sokkal jövedelmezőbb egy óvatosabb játékkal elért kört menni, mint húzni egy merészet, ami nagyon ritkán sül el 100%-ban úgy, ahogy tervezted.

Ha a közepes tankjaink elbuknak a C1-ben, akkor sokkal jobb pozícióban vagyok, hogy reagáljak, mivel nem haltam meg. Ennyire egyszerű. Innentől kezdve azt kell kitalálni, hogy hogyan élhetsz a legtovább, mivel ha a C1 elveszik, onnantól a kör is bukó.

A „meg kell nyerni” mentalitás itt kicsit túlbuzgó, mivel egy Tier 8-as tankban ebben a pozícióban (vagy akármelyikben) akármennyire vagy jó játékos, nem fogod lehozni a kört. Nem azt mondom, hogy el kell fogadni, hogy elveszítitek a kört, tehát ha betolta az ellenfél az oldalt, attól még nem kell magadat kilövetni; de ne is álljunk hozzá úgy, hogy még nyerhető.

Alsó Tier, 5-10, Steppes, déli kezdőpont.

Az 1-2 vonalon a nehéz tankokat megint nem fogod átütni. A kérdés az, hogy mit tud a csapatod kihozni a keleti összecsapásból; ha szerinted megnyeritek, akkor kötelezd el magad, és menj arra. Rengeteg pályakontrollt ad, és általában innen meg tudjátok nyerni a kört (hasonlóan a C1-hez Serene Coast-on), szóval nyilván fontos, de ugyanaz vonatkozik erre is. Ha az ellenfél csapatnak erősebb a felállása, ne kötelezd el magad ez az oldal mellett. Ennyire egyszerű.

Steppes-en különösen nehéz visszahozni egy elbukott oldalt, vagy védekezni bárhol is a pályán, úgyhogy a legjobb esélyed akkor van, ha ott adsz erősítést, ahol a legnagyobb esélyetek van nyerni. Az 1-2 vonal nem annyira jó a győzelem szempontjából, nem sok domborzat van, ahol el tudod rejteni a tankodat, és egy lassú, szemtől-szembeni küzdelemben kell részt vegyél erősebb ellenfelek ellen. Mégis, annak az esélye, hogy ezen az oldalon tovább élsz, ahhoz képest, hogy egy égő roncs leszel a 9-0-n, még mindig sokkal nagyobb.

Ha nem tudsz sokat hozzátenni az előrehaladáshoz (ami minden körben másképpen alakul), akkor miért nem kempeled végig a kört? Ha 2 perc után azt látom, hogy ez ellenfél közepes tankjai áttolták a 9-0-t, és a nehéz tankjaink is el fogják veszíteni a másik oldalt, felgurulok a K vonalra és a piros vonal mögül fogok lövöldözni, mint egy darab szar, mert körülbelül ennyire tudok hasznos tagja lenni a csapatnak.

A győzelemre hajtani hülyeség ebben a helyzetben. Így is, úgy is meg fogsz halni, mivel 1-8 az állás. Ha pedig ez történik, akármilyen tankkal is legyél, még mindig jövedelmezőbb a piros vonal mögül kempelni. Amíg életben tudsz maradni, legalább lesz valamennyi sebzésed.

Ugyanakkor, ha nyerésre áll a csapatod, akkor a legrosszabb dolog, amit tehetsz, az az, hogy passzív vagy. Ha vannak csapattársaid, ak­ikkel együttműködve kijátszhatjátok az ellenség tankjait, akkor ott a helyed. Ha nem vagy ott, lemaradsz a sebzésről. Én észreveszem magamon ezt a hibát, mivel én nem a profitot próbálom maximalizálni, hanem a veszteségeimet minimalizálni.

Alapvetően, minél szarabb a tankod az adott helyzetben (pálya + Matchmaking), annál jobban kell tudnod, hogy hol kell majd legyél, ha eljön az ideje, hogy időben odaérj és ki tudd használni a helyzetet.

Hirdetés

Oldalunk fenntartási költségeit elsősorban Hirdetésekből fedezzük. Köszönjük, ha egy kattintással támogatsz minket!

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..