WoT Idegen Kifejezések Szótára

Tartalomjegyzék

RNG, HP Trading, Focus Fire, Hull-down, Side-scraping, Overmatch, Facehugging, Sidehugging, Brawling, Counter-Arty, Proximity-Spotting, Flanking, Ramming, Blind Shot, Snapshot, Ricochet, Shot Trap, Active Scouting, Passive Scouting, Suicide Scouting, Perma-Tracking, Screening, Map Control, Counter-Push, Capture/Base Reset

Ebben a cikkben olyan játékmechanikai és taktikai fogalmakat mutatunk be Nektek, amelyek ismeretével és elsajátításával jobb eredményeket érhettek el a csatákban, és győztesként kerülhettek ki egy szorult helyzetből.

Az említett technikák és fogalmak nagyrészt angol nyelven használatosak, mert nem igazán van rájuk teljesértékű magyar szó. Igyekszünk minden technikát képekkel, és ahol lehet, mozgóképpel is illusztrálni.

RNG

Random szám generátor. A World of Tanks-ben minden egyes lövés esetén egy maximum +/- 25%-os véletlen eltérés számoléódik a páncélátütés és a kiosztott sebzés mértékére.

Például az IS-3 122mm BL-9 ágyújának paraméterei a következőképpen alakulnak:

RNG Átütés Sebzés
-25% 169 mm 292
Átlag 225 mm 390
+25% 281 mm 488

HP Trading

“HP csere”. Az a folyamat, amikor sebzést kapunk be azért, hogy sebzést osszunk ki. Ez nyilván akkor jó, ha számunkra kedvező.

Kedvező HP Trading-nek mondjuk azt a helyzetet, amikor például egy táras tankkal bekapunk egy lövést az ellenféltől, miközben kitárazunk az ő tankján.

Focus Fire

Egy tank koordinált megsemmisítése összpontosított tüzeléssel.

Hull-down

A tank testét egy domb vagy akadály mögött eltakarjuk, és csak a(z általában) jobban páncélozott tornyot mutatjuk az ellenfél felé. A modern páncélos harcászatban hivatalos fogalom.

Rendkívül előnyös lehet vastag toronypáncéllal és jó ágyúsüllyedéssel rendelkező tankoknál (T32, Kranvagn).

A harcászatban létezik még a Turret-Down, ahol csak a tank kémlelőnyílásai látszódnak ki a fedezék mögül.

Side-scraping

A tank oldalát és a játékmechanikát kihasználva 70°-nál nagyobb szöget mutatunk az ellenfélnek, amiről az ellenfél (ha mindent jól csináltunk) le fog pattanni.

Speciális fajtája a Reverse Side-scraping, ahol a tank fara a fedezék felé néz. Elülső tornyos tankoknál nagyon hasznos.

Overmatch

Játékmechanikai tényező. Ha a lövedék kalibere meghaladja a páncél normál vastagságának háromszorosát, a játék kiszámolja, hogy elég-e az átütőerő az effektív páncélvastagság átütéséhez. Minden egyéb esetben a lövedék lepattan. Csak AP és APCR lövedékekre érvényes.

Facehugging

A tankunkat az ellenséges tank elejének nyomjuk, megakadályozva ezzel (legtöbb esetben), hogy a tankunk gyenge alsó lemezét célozza.

Sidehugging

Általában magas és/vagy gyenge ágyúlehajlással rendelkező tankok ellen jó taktika, hogy szorosan bemegyünk az ellenfél mellé, hogy ne tudjon ránk lőni.

Brawling

Agresszív játék, ahol saját tankunk előnyeit használjuk ki (általában páncél vagy mobilitás), hogy kijátsszuk az ellenfelet.

Counter-Arty

“Counterezés”. A térkép azon pontjainak kémlelése, ahol tüzérség szokott rejtőzni, valamint a lövést jelölő csík megpillantása után az ellenséges tüzér megsemmisítése.

Proximity-Spotting

“Proxizás”. A tankok 50 méteren belül minden esetben, akár fedezéken keresztül is meglátják egymást. Röviden Proxy-Spotting.

Flanking

“Flankolás/Flenkelés”. Az ellenséges tank/pozíció megkerülése, egy újabb támadási szög megnyitása.

Ramming

“Rammolás”. Az ellenfél sebzése mozgási energiával. A sebzés ezen kívül függ még a találkozó felületek páncélvastagságától.

Blind Shot

Vakon lövés. Anélkül, hogy az ellenség látszódna, belősz egy olyan helyre (általában bokorba), ahol általában a tankok vagy tüzérek szoktak állni. Ez lehet megérzés alapú, vagy teljesen szándékos is, például ha felderítenek egy olyan helyen, ahol tudod, hogy az ellenfél tank hol áll.

A Blind Shot kategóriába tartozik az az eset is, amikor az ellenfél tank eltűnik a látómeződből, de tudod, hogy hol állt, vagy melyik irányba ment.

Snapshot

Kapáslövés. Mondják olyan helyzetre, ahol nem pontosan céloztad be a célpontot – vagy olyan lövésnél, ami bár célzott volt, egyáltalán nem, vagy csak alig szűkült be a célkereszt.

Ricochet

Geller. A lőszer annyira nagy szögben éri a páncéllemezt, hogy az automatikusan lepattan. Ez a beesési szög AP és APCR lőszereknél 70°, a HEAT lövedéknél 85°. A HE lövedék nem pattan le.

Shot Trap

“Lövés csapda”. A Ricochet-mechanika segítségével olyan helyeken tudjuk sebezni a tankot, ahol egyébként nem lenne lehetőségünk.

Shot trap például az IS-7-nek a tank felső lemeze, amelyről a lövegpajzs alá pattan be a lövedék. Másik példa a T32 lövegpajzsának alsó éle, amiről a tank testébe pattan a lövedék.

Active Scouting

Aktív felderítés. Az ellenfél felderítése mozgás közben. Javasolt felszerelés: Távcső.

Passive Scouting

Passzív felderítés. Álló helyzetből való felderítés, többnyire bokor mögül. Javasolt felszerelés: Periszkóp.

Suicide Scouting

Öngyilkos felderítés. Általában a játék első percében, az ellenséges tankok közé való szándékos berohanás, mely a legtöbb esetben biztos halállal végződik, és semmi haszna nincs a csapat számára.

Perma-Tracking

Az ellenfél lerögzítése, mozgásképtelenné tétele az ellenséges tank folyamatos láncon lövésével. Ha nincs elég átütésed az ellenfél tankjának megsebzéséhez, sokat segíthetsz a csapatodnak, ha folyamatosan láncon tartod az említett ellenfelet.

Gyors töltésidővel rendelkező tankokkal lehet a legjobban kivitelezni.

Screening

A Screening lényege, hogy ha például több, mint 3 tank megy egyszerre foglalni az ellenséges bázist, akkor a hátsó 3 tank áll csak be foglalni, a többi tank előremegy és a saját testével (páncéljával) feltartja a bázisfoglalásra visszasiető ellenséges tankokat. A Screening lényege, hogy a screen-elő tankok időt nyerjenek a foglaló tankoknak.

Map Control

A térkép helyeinek birtoklása, felügyelet alatt tartása. Jó Map Control-nak mondjuk, ha a térkép nagyobb százalékával rendelkezünk, mint az ellenfél csapat.

Íme egy kép kedvezőtlen Map Control-ról. Jól látszik, hogy a zöld csapat be van szorítva a térkép bal alsó sarkába, és az összes menekülési útvonalon ellenséges tankok állnak.

Counter-Push

Az ellenfél által indított támadás visszaverése után következő azonnali, szervezett ellentámadási művelet.

Capture/Base Reset

Bázisvédés, a saját bázisod foglalási pontjainak csökkentése/lenullázása. Bázisvédelemhez sebzést kell okozni a foglalási ponton álló tank(ok)nak, vagy meg kell sebezni egyik külső moduljukat.

Erre a célra többen ajánlják a HE lőszert, mivel a lánctalpakra való lövéskor szinte mindig megsebesíti azt, ami bázisvédelmi pontnak számít.

Hirdetés

Oldalunk fenntartási költségeit elsősorban Hirdetésekből fedezzük. Köszönjük, ha egy kattintással támogatsz minket!

3 Hozzászólás Érkezett

  1. Kocsis Győző szerint:

    Szerintem hasznos! =)
    Csak a kiejtésel vanak gondok nálam .. =(

    1. Szaboka szerint:

      A cikk eredeti állapotában tartalmazott (egyszerűsített) kiejtést az összes fogalomhoz, csak a közösségi oldalakon volt egy úriember, akinek ez volt a legnagyobb problémája, hogy milyen kiejtéssel vannak leírva a szavak, és inkább leszedtem. Sajnálom. 😐

  2. Szaboka szerint:

    Mindenkinek ajánljuk szíves figyelmébe a Google Translate szövegfelolvasóját, aminek segítségével a maga kiejtésének megfelelő módon megtanulhatja a fenti kifejezések helyes kiejtését.
    https://translate.google.com/
    A kifejezés beírása után a mező bal alsó sarkában találtok egy hangszóró ikont, erre kattintva elindul a szövegfelolvasás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..